reklama

Skutočný príbeh otom, ako 9 ročné dieťa túžilo po smrti

Mám syna Romana, ktorý má atopický ekzém po celom tele, za ktorý ho spolužiak odsudzoval. A tu začína príbeh môjho syna a začiatok môjho blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Roman mal vo februári 11 rokov. V jeho 3tvrtom roku mu lekári zistili atopickú dermatitídu. Bolo mi jasné, že si musíme zvyknúť žiť s touto chorobou, ale že s ňou musím hlavne naučiť žiť svojho syna. Jeho stav bol stále horši. Ekzém mal po celom tele, na tvári, rukách, nohách ale hlavne v tých častiach tela, ako sú kolená zápästie, uši a ohybná časť rúk. Ako šesť ročného som ho často musela nosiť na rukách doktorke, lebo pri pohybe ho všetky do mäsa popráskané miesta boleli. Chodila som s ním na Kramáre, vystriedala som veľa odborníkov. Ekzém Romanovi spôsoboval veľké svrbenie, nedal mu spať. Častokrát sme noc prebdeli lebo ho koža veľmi svrbela. Báli sme sa nadchádzajúceho dňa, že to bude ešte horšie. Aby sme zabránili otváraniu rán, používal masti, sirup a olej do kúpeľa predpísaný lekárom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi najhorším obdobím bol jeho deviaty rok života. Posmievali sa mu deti.

​Keď mal Roman deväť rokov, do triedy prišiel nový spolužiak. Bolo to pre nás najťažšie obdobie. Tento chlapec spôsobil že Roman prestal mať rád školu a bál sa do nej ísť. Posmieval sa mu a snažil sa proti nemu poštvať aj iné deti ( čo sa mu nepodarilo, lebo tieto druhé decká už boli na jeho chorobu zvyknutý a mali ho radi ). Namiesto detskej radosti môj syn chodil deň čo deň domov s tým že " Mami chcem zomrieť, ja už nechcem žiť. Riešila som zmenu školy. Momentálne znova rád navštevuje školu, má dobrých kamarátov a ekzém z väčšej časti ustúpil. Uvidíme aké budú letné prázdniny lebo toto obdobie je na jeho ekzém neprospešné. Zima je celkom v pohode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škodí mu aj stres. ​​Nervozita a stres mu škodia tým, že ho začne nadmerne svrbieť pokožka a následne sa objavia červené fľaky. Preto dávam pozor na to čo sa okolo neho deje.

Čo som si z tejto choroby vzala?

Moje motto: Neposmievaj sa lebo nevieš čo a kedy môže postihnúť teba.

Nie vždy pomôže more: Mali sme možnosť ísť k moru, čo mu doktori odporúčali. Ale nepomohlo. Moja skúsenosť je takáto: Boli sme na dovolenke v Grécku. Roman mal popráskanú kožu na rukách aj nohách. Chce ísť do mora, namočil sa ale veľmi ho tá voda štípala. Viac do vody ísť nechcel. Mala som kamarátku ktorej okolitý ľudia pri pláži vraveli že ho treba do mora hodiť nasilu. Keď sa na druhý krát išiel aspoň ku moru prejsť, ona ho tam naozaj na silu hodila. Roman mal od toho dňa po dovolenke. Nechcel poriadne ani z izby výjsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver sa chcem poďakovať "MUDR. Yveta Kajová" z Trstenej, ktorej sa podarilo dostať jeho stav dá sa povedať že do "normálu" . Pokožka tak nesvrbí, nepraská a Roman sa po psychickej stránke cíti oveľa lepšie.

Dosť nám pomohla aj jedna knižka z ktorej sme čerpali informácie.

Sona Mozsnyakova

Sona Mozsnyakova

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pred pár dňami som otvorila poradňu zdarma. Aj keď viem, že ľudia často rady zadarmo neberú vážne. Verím ale, že vám môžem pomôcť.Keď robím rozbory a riešime vašu chorobu, trápenie a boliestky, niektoré príbehy sa ma viac dotýkajú. Občas sa do nich viac vžijem a dlhšie nad nimi premýšľam. Cítim a vnímam vaše pocity strachu, smútku, ľútosti alebo bolesti.Viem, že to nie je profesionálne, mala by som si udržať odstup, ale som citlivá osobnosť.Obrátiť sa na mňa môžete:1.) ​ak vás trápi choroba2.) ​ak si neviete rady v oblasti vzťahovAko to prebieha:​Rozbory robím cez e-mail. V prípade záujmu mi pošlite v kontaktnom formulári nižšie vaše údaje:1.) dátum narodenia,2.) choroby, úrazy, operácie ktoré ste prekonali3.) s čím potrebujete pomôcť, na čo sa mám zameraťČo vám ponúkam: ​​1.) nájdeme príčinu vašich zdravotných alebo vzťahových problémov2.) ukážem vám prečo sa to deje práve vám3.) ukážem vám ako svoju situáciu pochopiť4. ) ukážem vám čo a prečo zmeniť5. dostanete praktické kroky ku zmene vašich problémov​Môžem vám len ukázať, prečo sa vám veci dejú a čo môžte urobiť. Nie je v mojich silách vás vyliečiť alebo zmeniť vaše vzťahy. Nie sú to moje choroby a vzťahy. Je iba na vás či sa mojimi radami budete riadiť a vyepšíte si tak svoju situáciu. Zoznam autorových rubrík:  Náš príbehPotravinyStresLiečbaRozvod

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu